Vorige maand ben ik geïnterviewd door Esther van ‘Mama is Thuis’ voor de rubriek ‘mama is ondernemer’. Super leuk. Het interview ging over het mama-zijn, ondernemer-zijn en de balans daar tussen. Na mijn mening zeer goed te combineren alhoewel het soms zijn uitdagingen heeft. Maar wie heeft dat niet, toch? Eén van de vragen was:
‘Waarom ben je begonnen met Petit&Jolie?
Omdat de kinderen de toekomst zijn! Alles wat we doen, doen we niet alleen voor ons zelf maar ook voor hen. Daar geloof ik heilig in. (zie ook onze missie)
Uiteindelijk is het idee om Petit&Jolie te starten, de droom waarbij verschillende wensen samen komen. Op de eerste plaats is dat het moederschap. Het moment dat ik moeder werd, was voor mij een echt een reality check: wat wil ik voor mijn kindje? Hoe wil ik het? Wat doe ik nu? En wat wil ik anders doen?
Op de tweede plaats staat ook het inzicht krijgen en geven in de keten. Het draait namelijk niet alleen om het product zelf, maar ook om het voor- en natraject. Dit is super belangrijk — vind ik.
In de cosmeticamarkt is de keten heel ondoorzichtig en worden ingrediënten gebruikt die ik niet wil voor mezelf en zeker niet voor mijn kindjes. Naar mijn mening was er, toen ik begon met Petit&Jolie, nog te weinig aanbod van natuurlijke verzorgingsproducten voor baby’s die betaalbaar en kwalitatief goed waren en een aantrekkelijk uitstraling hadden. Het gevolg was dat ik besloot om zelf een mooie en pure lijn op te zetten en zo is Petit&Jolie geboren.’
Het hele artikel kan je hier vinden.
Liefs,
Esther (van Petit&Jolie dus 😉 )